lauantai 16. marraskuuta 2013

Mutta mä en itke koskaan

Pahinta on se kun kaikki halii toisiaan 
ja sanoo: ei oo tän parempaa joo ei niin
se on vaikeeta ja vaivauttavaa 
mä aina tuijotan lattiaan tai seiniin
Jäätyi maa
mullei hattuu ei kaulaliinaa
sä lähdit juoksuun ja ehdit ratikkaan
ja jossakin rakastui onnekkaammin 
jotkut muut
mulle jäi tyhjyys ja kuuraiset puut
Jos mikään ketään koskettaa
yleensä musta se on roskaa
häissä muut jakelee nenäliinojaan
mutta mä en itke koskaan
Jäätyi maa
mullei hattuu ei kaulaliinaa
sä lähdit juoksuun ja ehdit ratikkaan
ja jossakin rakastui onnekkaammin 
jotkut muut
mulle jäi tyhjyys ja kuuraiset puut
Sen tajuu vasta kun sen kadottaa
sä lähdit juoksuun ja ehdit ratikkaan 
ja jossakin rakastui onnekkaammin 
jotkut muut
niin on kauniita kuuraiset puut

Junamatka maalle oli pitkä ja epätodellinen, käytävän toisella puolella istuva mies luki Jumalharhaa ja minun teki mieli kysyä siltä miksi. Mukava nainen lainasi puhelintaan kun omastani loppui akku, mutta en osannut tarpeeksi kiittää, ja konduktöörikin oli mukava, mutta minä en katso enää ihmisiä silmiin, kun muuten ne näkee. Kaiken.
Täällä maalla nappisilmäkoira rakastaa minua ja minä sitä, aurinko paistaa, kahvi on kylmää, minulta tivataan tulevaisuudensuunnitelmia, ikään kuin minulle olisi olemassa joku ensi viikko tai ensi kesä,
enkä voi kertoa, että pohdin vain
lopettaako perusopintojen vai kandin jälkeen
vai nyt heti.
Jollain hassulla tavalla kirkkohistorian esseen kirjoittaminen on mukavaa: se vie ajatukset pois.
Ja ainoa asia, jossa on järkeä, on Nuhevi. Pääsin hallitukseen ja aion hakea myös Armon Vihreiden hallitukseen ja kadota pikkuhiljaa puoluemaailmaan ja juurtua puoluetoimistoon joka on maailman paras paikka ja unohtaa kummittelevat opintopisteet ja oppimisesseet ja ryhmätyöt.
Kadota. Minä tahdon.
Olisin voinut olla sinulle se.

1 kommentti:

  1. En osaa sanoa mitään viisasta mutta koetahan jaksella. :< Kyllä varmasti johonkin ratkaisuun sitten lopulta kypsyy, ennemmin tai myöhemmin.

    VastaaPoista

että tahdon oppia tietämään
mitä yritit sanoa
nään jo nyt paljon kauemmas